Pobuda za Državni prostorski načrt (DPN) temelji na dejstvu, da je za potrebe varnega transporta potrebno zagotoviti ustrezno infrastrukturo, kamor sodijo tudi logistični centri (MLC) in parkirišča. Potreba in upravičenost izgradnje takšne infrastrukture izhaja iz vrste državnih in evropskih dokumentov. Ker je lokacija ob avtocestnem priključku Celje – zahod prepoznana kot potencialna lokacija za umestitev malega logističnega centra in varovanega parkirišča, je Mestna občina Celje (MOC) pristopila k sodelovanju za umeščanje posega v prostor. Pri tem je poglavitna skrb MOC varovanje okolja in izboljšanje prometa na območju Medloga in Lopate. Eden od razlogov za pripravo DPN je neposredna navezava MLC Lopata na avtocesto tako, da lokalno cestno omrežje ne bo več obremenjeno s prometom tovornih vozil. Poleg navedenega bo neposredna prometna navezava na avtocesto omogočena osebnim vozilom in intervenciji.

Slovenija je zaradi svoje lege pomembna tranzitna evropska država. Pri tovornem prometu prevladuje cestni tovorni promet, katerega delež se vsako leto povečuje. Zaradi vedno večjih količin tovornega prometa na slovenskih avtocestah, se posledično pojavlja vedno večja potreba po zagotovitvi varovanih parkirišč za tovorna vozila, ki sodijo v neposredno bližino avtoceste, seveda ob izpolnjevanju zakonodajnih, okoljskih, prostorskih, tehničnih in drugih parametrov.

Zasnova varovanih parkirišč za tovorna vozila je v skladu s Strategijo razvoja prometa v republiki Sloveniji in Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa do leta 2030, ki tovrstna parkirišča uvršča med pomembne naloge razvoja prometa v Republiki Sloveniji. Kot pristojni nosilci priprave in izvedbe ukrepov, so opredeljeni občine, zasebni investitorji in DARS. Uredba Ten-T 1315/2013, pa v smernicah Unije za razvoj vseevropskega prometnega omrežja, navaja obvezo zagotavljanja varnih in varovanih parkirišč za tovorna vozila.

Pobuda za pripravo državnega prostorskega načrta za Mali logistični center Lopata (DPN) je bila izdelana avgusta 2018 (RC Planiranje d.o.o., Celje, št. proj. 5/18, avgust 2018). Oktobra 2018 je Ministrstvo za infrastrukturo, Direktorat za kopenski promet pobudo posredoval Ministrstvu za okolje in prostor, Direktoratu za prostor, graditev in stanovanja (pripravljavec). Pripravljavec je pobudo v času med 12. novembrom in 14. decembrom 2018 javno objavil na svoji spletni strani ter pozval nosilce urejanja prostora, da podajo smernice. Vsi nosilci urejanja prostora, tako lokalni, kot državni so podali smernice. Po analizi smernic in predlogov javnosti se je predlagana zasnova optimizirala, na osnovi takšne zasnove je pripravljavec pripravil osnutek sklepa o pripravi DPN. V tem času so se izdelale in se še izdelujejo strokovne podlage: geodetski posnetek, idejni projekt povezovalne ceste od ACP do MLC Lopata, statična preveritev obstoječega nadvoza, prometna študija, ipd.

Pobuda je trenutno v medresorskem usklajevanju in je pripravljena da se obravnava in s sklepom sprejme na vladi Republike Slovenije.

Po sprejetju sklepa na vladi RS se prične izdelava študije variant ter pripravi predlog najustreznejše rešitve. Sledi izdelava okoljskega poročila ter javna razgrnitev in pridobivanje mnenj nosilcev urejanja prostora. V tem času se izdelujejo in dopolnjujejo strokovne podlage. V času javne razgrnitve lahko javnost poda pripombe in predloge, ki se upoštevajo pri pripravi predloga DPN.

Sprejetje Uredbe o DPN na vladi RS in objava v Uradnem listu RS se izvede po pridobitvi vseh pozitivnih mnenj nosilcev urejanja prostora in po pridobitvi odločbe o ustreznosti vplivov plana.

Shema postopka priprave DPN:


Namen pobude ni umestitev načrtovanih objektov in ureditve v prostor temveč določitev pogojev, katere strokovne podlage in druge projekte je potrebno izdelati ter kaj vse je potrebno preveriti v zvezi z možnimi vlivi na okolje.

Iz prejetih smernic nosilcev urejanja prostora (NUP) in odločbe Ministrstva za okolje in prostor izhaja, da je v postopku priprave DPN za MLC Lopata potrebno izvesti celovito presojo vplivov na okolje (CPVO). Pred tem bodo izdelane še podrobnejše strokovne podlage za področje hrupa, vibracij in odvodnjavanja. Na osnovi ocen iz CPVO bodo načrtovane spremenjene (optimizirane) rešitve in načrtovani omilitveni ukrepi. V primeru, da z nobenim omilitvenim ukrepom ne bo možno zagotoviti vplivov na okolje znotraj zakonsko predpisanih mej, se načrtovana ureditev ne izvede.

Za celotno obstoječe in cestno omrežje so v pripravi strokovne podlage, s katerimi bodo preverjene obstoječe in predvidene prometne obremenitve za obdobje 20 let in prometno varnostna analiza. Na osnovi rezultatov te študije bodo načrtovane prihodnje ureditve.

Dopis – Mestna občina Celje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *